czwartek, 19 grudnia 2013

DIY / Gwiazda z papieru



W tym roku ubieramy z M. naszą pierwszą wspólną choinkę, co sprawiło, że nadzwyczaj dużo czasu poświęciłam ostatnio na obmyślanie i wykonywanie dekoracji świątecznych. Czasu wyrwanego spośród prac szkolnych, dlatego wybaczcie mi za skromną dokumentację procesu twórczego - zupełnie zapomniałam, że powinnam robić zdjęcia... Widać jaka ze mnie blogerka ;)

Zwykle mam problem ze wszystkim, co wymaga użycia papieru w połączeniu z precyzją. Są materiały, które po prostu doprowadzają mnie do szaleństwa. Tutaj zostałam jednak mile zaskoczona - gwiazdy robi się błyskawicznie i niewiele złego może się wydarzyć w trakcie. A efekt, moim zdaniem, jest całkiem zadowalający.

Jeśli i Wam przypadły do gustu papierowe gwiazdy, podaję przepis:
Potrzebujemy dwóch kwadratowych arkuszy papieru (wymiary i kolor według potrzeb), które zaginamy tak, aby powstał układ linii zaprezentowany na pierwszym rysunku. Następnie nanosimy linie pomocnicze - zaznaczone czerwonym kolorem (drugi rysunek). Powstały kształt wycinamy, nacinając go również w miejscach, w których czerwona linia przecina różowe pola (trzeci rysunek). Teraz musimy zagiąć każdą z oznaczonych na różowo płaszczyzn do wewnątrz i skleić z sąsiadem ;) Ja robiłam to taśmą klejącą. Kiedy obie nasze gwiazdy są gotowe - sklejamy je. Najlepiej użyć do tego celu kleju "Magic" lub każdego innego kleju introligatorskiego (winylowego). Tym samym klejem możemy na sam koniec pokryć całą gwiazdę - kiedy wyschnie, stanie się przeźroczysty, ale doskonale wzmocni ścianki gwiazdy i nada jej powierzchni ładnego połysku.



Follow us on Facebook
Follow my blog with Bloglovin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz